Rabu, 13 November 2019

RANCANG PEMBELIAN RUMAH SEAWAL MUNGKIN

Assalamualaikum..

Lama beno dah rasanye tak menulis...

Fokus kali ini ialah perancangan kita untuk miliki rumah.. samada kita bujang, berkeluarga atau pun banyak keluarga dari cawangan-cawangan kita.. hehe

Waktu bila seharusnya kita rancang untuk memiliki rumah?? Selepas bekerja? Selepas duit simpanan ader? atau selepas ada anak tiga?

Waktu paling cantek untuk merancang pembelian rumah ialah apabila kita sudah matang berfikir tentang keperluan dan objektif@matlamat memiliki rumah. Apabila ANDA terdetik untuk baca kandungan tulisan ini, bila baca tajuk nya.. maknanya ANDA sudah matang dan ada kesedaran..huhu

Kalau dari segi waktunya merancang, pastilah BERMULA dari sekarang.. bukan esok atau tahun depan... Pembelian perlukan perancangan yang tersusun dan berstrategi. Untuk memastikan pembelian yang dilakukan BEtul, TEpat dan TIdak Merugikan.

JADI, rancanglah dengan ilmu .. jika rasa kurang ilmu, laburlah untuk mencari ilmu dahulu...

Cari Ilmu dan MULA menyimpan dari SEKARANG.. sebab satu perkara yang pasti, PEMBELIAN rumah memerlukan modal. SELAIN bermodalkan ilmu, perlu juga simpanan.. kerana lewat mula menyimpan akan menyebabkan kita menyesal dan rugi masa dan umur.

DI sana , ada sahaja orang muda yang berumur 25 tahun sudah memiliki 3 rumah sebagai aset.. BAGAIMANA dia lakukan.. sudah pasti dengan ILMU dan KeSEDARAN untuk merancang awal..

Sekian dahulu.. ada masa teman mencoret lagi... Trima kasih

Tiada ulasan:

Catat Ulasan